מה הסיפור מאחורי שמפו האגוזים שמשגע את הישראליות ברשת?

יובל פגי | mako | פורסם 05/06/17 16:31

לרובנו יש איפשהו במדף האיפור והטיפוח מוצר אחד לפחות שהוא סוד כמוס, שם לא מוכר במיוחד שמדי פעם אנחנו טורחות ללחוש לאיזו חברה קרובה בחרדת קודש ולהישבע שמדובר במחולל נסים שאין לו מתחרים. זה יכול להיות קונסילר, דאודורנט, קרם ידיים, בושם נדיר או במקרה הנוכחי – שמפו. אלא שתופעת קבוצות הפייסבוק ההמוניות והקהילתיות הפכה את ההמלצות הדיסקרטיות לכאלה שניתנות ביד רחבה ומתוך סולידריות וירטואלית מרגשת, ואת שמפו "Nature Nut" להיסטריה ויראלית ורב מכר לא צפוי.

קשה לאתר את הפוסט שהתחיל הכל, אבל הריקושטים שלו פזורים בהמוניהם לאורך הפיד של כל מי שמתעניינת ולו מעט בטיפוח. אין כאן שום גימיק, שום דבר יוצא דופן שיכול להסביר את הויראליות, מעבר לסדרה של המלצות וניסיונות מוצלחים. זה מתחיל לפני כחודש בסדרת פוסטים משתפכים שתכליתם להודות לממליצה המקורית להצהיר כי שינתה למשתמשות את הקרקפת ואת החיים ולהפציר בחברות אחרות לרוץ ולקנות אם הן יודעות מה טוב בשבילן. בהמשך מתחילים להופיע הפוסטים שמתייחסים לממדי התופעה התופחים, מכריזים על שמפו האגוזים כשמן הקוקוס החדש ובסוף אף מתלוננים על ריבוי הפוסטים בנושא. הז'אנר המתקדם והחתרני מכולם הוא כמובן פוסטים שמתלוננים על פוסטים שמתלוננים על ריבוי הפוסטים סביב שמפו האגוזים.

בינתיים, במשרדים בראשון לציון, יושבים עובדי חברת Herba Derm הישראלית המייצרת את השמפו, ולא מבינים מאיפה נחת עליהם כל הטוב הזה. "הבנו שזה עלה לפני איזה חודש בקבוצה בפייסבוק, והיקף התגובות הפתיע אותנו מאד", מספר מאיר סייג, רוקח במקצועו ומנכ"ל החברה. "בשלב מסוים כבר הופיעו פוסטים שטוענים שכל הדבר הזה מסריח משיווק סמוי, אבל אנחנו ממש לא אחראים על זה – אנחנו לא עושים דברים כאלה ומבחינתנו זה בכלל לא מוצר שאנחנו מפרסמים. מדובר בחברה קטנה ודלה בתקציבי פרסום. זה מטורף", הוא טוען ומסביר כי האסטרטגיה השיווקית העיקרית של החברה מתמקדת במבצעים: "יש מבצע שאנחנו חוזרים עליו כל כמה חודשים, ולכן בחודש מאי השמפו עלה 15 שקלים במקום 25-30, מה שהוביל לפרסום הפוסט עם ההמלצה. פתאום קפצו לנו המכירות באופן מאד משמעותי, ב-35-40 % בערך, ונשארו סביב ההיקפים האלה גם כשהמבצע נגמר והמחיר עלה בחזרה".

אז על מה בעצם כל הרעש? סייג לא מרגיש צורך להשתמש במילים גדולות מדי: "זה פשוט מוצר טוב", הוא אומר בבטחון. "זה שמפו שמבוסס ברובו על חומרים טבעיים ולא מכיל את הכימיקלים האגרסיביים שאפשר למצוא בתכשירים כאלה בדרך כלל. יש בו ריכוז מאד גבוה של שמנים טבעיים, והוא נטול מלח. בתחום הזה, של מוצרים ללא מלח, המחיר שלו מאד אטרקטיבי כי זה סוג המוצרים שלרוב נמכרים רק במספרות במחירים מאד גבוהים", הוא אומר ומסביר כך את הפופולריות הגדולה של השמפו בקרב נשים שעברו החלקה ויודעות שמלחים עלולים להרוס את האפקט. סייג אפילו לא חושש לציין כי ייתכן ו- Nature Nut לא בהכרח מתאים לכל אחת: " מי שאין לה שיער יבש יכולה להרגיש שהוא שמנוני לה מדי, ויש גם את עניין הריח – או שמתים עליו או שחושבים שהוא ממש מסריח", הוא צוחק.

השארת תגובה