קרם חדש מבטיח לחדור לעומק העור ללא הזרקה

רחל קדרס פורסם:  21.08.17 , 11:58

האם תם עידן ההזרקות? חברת חוה זינגבוים החלה לשווק קרם אנטי אייג'ינג המכיל חומצה היאלורונית ממוזערת. לפי החברה, הקרם יאפשר לראשונה החדרה של חומצה היאלורונית אל תוך שכבות העור העמוקות, בכמות שאמורה לייתר את הצורך בהזרקות.

קרם PRORHECY מבוסס על טכנולוגיה חדשה שפותחה במחלקות לכימיה, פיזיקה והמרכז לננוטכנולוגיה באוניברסיטת בר אילן ומאפשרת הכנת חומצה היאלורונית ממוזערת ששומרת על תכונות המזעור שלה גם בתוך התכשיר עצמו.

מהחברה נמסר כי השימוש בקרם גורם ליצירה של רשת המורכבת ממולקולות גדולות השוכנות על פני העור, סופחות לחות מהסביבה ועל ידי כך: 1. עולה רמת לחות העור ונמנעת בריחת מים מעומק העור, 2. המולקולות הקטנות של החומצה ההיאלורונית יכולות לחדור בקלות רבה יותר אל עומק העור, ללא צורך בהזרקות. עוד נמסר כי השפעות החומצה ההיאלורונית החודרת לעור: עור קורן, עור גמיש, טשטוש קמטים, הגנה אנטיאוקסידנטית, הענקת נפח לשפתיים, העלאת רמת לחות העור.

בשנים האחרונות יש פריחה של קרמים קוסמטיים הנמכרים לצרכן, המכילים חומצה היאלורונית. בעולם הרפואה הפלסטית, מזריקים חומצה זו לעור, במטרה לטשטש ולמלא קמטים, בעיקר אלו שבצידי הפה והאף. היא אף מקנה נפח לאזורים שונים בפנים, למשל באזור העיניים, בשילוב עם בוטוקס. היא מסוגלת להעניק כך נפח לרקמות ולאפשרלפנים עם טונוס שרירים נמוך מראה צעיר יותר, בשל תכונתה לספוג מים בכפי 1,000 ממשקלה. בנוסף נטען שהיא מעודדת יצירת קולגן חדש.

הזרקת חומצה היאלורונית נעשית במחטים או בקנולות בטכניקות שונות (לפי דרישת העור והמיקום), על-ידי רופאים מומחים. עם זאת, להזרקות עלולות להיות תופעות לוואי קלות (כאב, אדמומיות, נפיחות, שטף דם), או קשות (נפיחות שלא עוברת, אלרגיה, זיהום, גושים). את החומצה ההיאלורונית ניתן לפרק על-ידי אנזים בשם היאלורונידאז, במקרים של טעויות בהזרקות. כאן נכנסים הקרמים שמאפשרים שימוש בחומר בלי הסכנות (המעטות) שבהזרקה. עם זאת, יש לשים לב לא להשתמש בקרם באזורי דלקת או בעת זיהום מקומי בעור.

כיום, ניתן לרכוש אבקה של חומצה היאלורונית בעלת משקל מולקולרי נמוך, אלא שכדי להכניסה לקרם צריך תחילה להמיסה במים, שם היא מאבדת את המיזעור שלה, היות שבמצב נוזלי המולקולות הממוזערות מתחברות חזרה למולקולות גדולות, ובנוסף סופחת מים מהתמיסה המימית. יוצא, איפוא, שהיא מאבדת את יכולת החדירה שלה, את יכולת ספיחת המים שלה ואת כושר לכידת הרדיקלים החמצניים.

בדיקת הקרם: האם זה באמת עובד?

מסרנו את הקרם לנסיינית למשך שלושה שבועות בדיוק (למרות שזהו זמן קצר יחסית בכדי לבדוק את טיבו של המוצר). אופן השימוש: יש להניח את הקרם על עור נקי קודם באזורי הקמטים, על השפתיים ומסביב להם. להמתין כשתי דקות ולעסות פנימה אל תוך העור. יש להחדיר פנימה אל תוך הקמטים בעזרת אפליקטור.

כעבור שלושה שבועות, הקמטים לא נעלמו, אך העור הפך להיות גמיש ורווי יותר. קמטוטים קטנים התעמעמו קלות, שזה לכשעצמו הדהים אותנו. במריחות הראשונות ישנה הרגשת עיקצוץ בעור של כדקה או שתיים שחולפת לאחר מכן. הקרם עשיר מאוד ואין צורך למרוח כמות גדולה ממנו. האם לאורך זמן הקמטים והקמטוטים יעלמו? את זה נדע אך ורק לאחר שימוש במוצר לאורך זמן. בינתיים, שפטו לפי התמונות:

שאלתי את חוה זינגבוים מה קורה לאחר הפסקת הטיפול בקרם זה? והתשובה היתה חד משמעית "הפנים לא יפלו" כמו שאינם נופלים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית. המצב נשאר כמות שהוא ומשם ניתן להמשיך להשתמש בקרם אחר".

פריצת דרך ישראלית בחקר הזדקנות העור

צוות חוקרים בראשות פרופ' רחל לוברט ופרופ' אהרון גדנקן, מהמחלקות לכימיה ופיסיקה והמרכז לננוטכנולוגיה BINA באוניברסיטת בר אילן ערך בשנים האחרונות מחקר מקיף אשר עסק בפיתוח טכנולוגיה המאפשרת הכנת חומצה היאלורונית ממוזערת ואפיון תכונותיה. במחקר זה הצליחו החוקרים להפיק חומצה היאלורונית בגדלים שונים של חלקיקים תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית.

המראה האופייני של עור צעיר נמדד בכמות החומצה ההיאלורונית הנמצאת בין התאים. למרבה הצער, עם העלייה בגיל, גופנו מאבד באופן הדרגתי את יכולתו להפיק את החומצה ההיאלורונית, והירידה בכמותה היא הגורם הישיר להיווצרות קמטים בעור. ידוע, שלעור תפקיד חשוב בהגנה על גופנו ועל כן הוא אינו חדיר. היכולת לחדור את מחסום העור הוא מדע בפני עצמו שהרפואה והקוסמטיקה עוסקות בו מזה שנים רבות. לאור האמור לעיל, מאמצים אדירים מושקעים בפיתוח שיטות שיאפשרו את החדרת החומצה ההיאלורונית לעור, שכן מדובר בחומר שאינו יכול לחדור לעור באופן טבעי.

החידוש המהפכני מאפשר להקטין את המולקולות בתוך המים ורק לאחר שהן מוקטנות לגודל ננו הן מועברות לפורמולה וגודלן נשאר מוקטן. בזכות כך, המולקולות חודרות לעור ויכולת הספיחה שלהן היא גדולה בהרבה מזו של המולקולה הגדולה שנשארה על העור. נכון להיום, מדובר בטכנולוגיה היחידה בעולם שמייצרת מולקולות קטנות שנשארות קטנות כשהן חודרות לעור.

אפקט החומצה ההיאלורונית הממוזערת במריחה על העור זהה לזה של חומצה היאלורונית המוזרקת לעור, מה שמבטיח טקסטורה משופרת של העור והצערתו.

השארת תגובה